3,4,5 - tisdag, onsdag, torsdag.

De senaste dagarna har jag inte haft tid att skriva här, vilket är förståeligt (hoppas jag).

Tisdag; Min pojkvän fyllde ju år den 2:a Maj, så hans mormor och särbo kom på besök till hans mamma. När jag väl skulle åka iväg med bussen så frågade jag busschauffören om "enkel resa ungdom" på skärmen var till Boxholm. Han svarade ointressant och oengagerat "Ja", så jag klickade på den och höll mitt kort emot den orange delen på maskinen. Men maskinen visade att det bara dragits 10 kr istället för 22, självklart gick jag vidare ändå, östgötatrafiken får skylla sig själva lite.
Väl hemma hos min pojkvänns mamma blev jag bjuden på jättegod tacopaj och tårta. Klumpig som jag är, att inte tänka på att ta med mig övernattningsgrejer till honom vilket gjorde honom lite besviken. På bussen gjorde jag samma sak som när jag åkte dit, för det är ingen som säger någonting ändå.
När jag kom hem så satte jag mig och kollade igenom lite skolarbeten som vanligt.

Onsdag; Började skoldagen med samhäll, som egentligen inte gav någonting mer än en betygsatt hemtenta. Idag skulle jag fått reda på hela betyget men jag orkade inte vänta på alla betygssamtal som hon satt i just då.
Hela eftermiddagen satt vi uppe i verkstaden och jag tänkte "jag ska nog gå hem nu, jag behöver inte vara här".
För det behöver jag ju inte längre :D Men när vi egentligen skulle sluta vid fyra så satt jag ändå kvar, och fick ett samtal från min arbetsledare som frågade om jag kunde jobba två timmar.
Efter tre timmar på jobbet gick jag hem med en juice, cycklade snabbt till hemköp och köpte ingridienser till snickers. Vid nio kom en klasskompis och vi kollade på det sämsta Greys Anatomy avsnittet någonsinn.

Torsdag; Idag är det torsdag, idag började vi gå igenom frågor på historian. Vår lärare är så optimistisk när det gäller vår klass så vi vet inte vad vi ska tro när det gäller hans betyg. Jag får reda på mitt betyg på tisdag och jag hoppas det är något jag kommer le åt.
Efter historian var det samhäll och det var nästintill värdelöst. Jag är ju klar så jag satt där i en och en halv timme bara för att vara social, det slutade med att jag slumpade fram "framfall" på wikipedias slumpartickel- funktion. Då kräktes jag lite inombords och kollade igenom andra skolarbeten som måste bli klara inom tre veckor.
Lunch, ingen höjdare.
Efter lunchen hade vi våran slappaste lektion. Vi lyssnade på när vår försäljning och servicelärare pratade om hans tvåveckorssemester i USA, vilket verkade skitnice. Vi pratade även om den andra läraren på deras yrkesämne som tydligen hade sjukskrivit sig, vi har honom i ett ämne och vi diskuterade hur vi skulle göra nu när vi inte kan ha honom. 
Vår sista lektion bestod av SVENSKA. Vi skulle redovisa författarporträtt och bok, vilket jag måste erkänna att jag verkligen SÖG på. Jag hade inte läst på tillräckligt och jag sket fullständigt i om det lät intressant, alla satt och såg sjukt uttråkade ut.

Nu har jag även haft körlektion och lagat mat. Jag har planerat hela mitt körkort (nästan) och det är inte långt kvar. Maten blev underbar och det är något jag lätt gör om igen.

Imorgon ska jag gå igenom med min lärare vilka lektioner/ dagar jag kommer att missa på grund av stadskörning och halkkörning. Varje gång jag är på körskolan så är receptioisten alltid lika skeptisk till hur jag ligger till i körkortet, tro på mig tack (?!).
Det tråkiga är att min lärare kommer glömma det så fort jag sagt det, men vi får se hur det blir imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0