En vecka senare..

Nu är det dags för ett inlägg.
Fotograferingen i Boxholm gick underbart, bilderna blev verkligen jättefina. Det är tur att man har kunniga kompisar :) tyvärr så är jag ju så ny i bloggvärlden att jag inte minns hur jag ska kunna visa bilderna, men jag ska ta hjälp av någon som kan senare och fixa allt.

Jag fick ett tråkigt besked i fredags, pappa är inlaggd på sjukhuset och har fått diabetes, självklart vet man ju att det inte är någonting farligt, det är ju sånt flera tusen lever med. Men ändå så blir man helt hispig och oroar sig mer än vad som egentligen är nödvändigt. Det värsta är, tycker jag, att folk omring en försöker lugna ner en och säger "det är ju inget farligt, han överlever". MEN JAG VET, jag är faktiskt inte helt efterbliven. Man blir orolig, det är inget man kan undankomma, man kanske överdriver lite, men när det kommer så oväntat så känns det. Nu har jag lämnat det lite bakom mig, jag har pratat med pappa och han mår ändå, under omständigheterna bra.

Jag har även hunnit med övningsköring och två jobbpass. I Lördags fick jag jobba över, från 4,5 timmar till 10. Det är ju inte ovanligt att man blir ombedd att jobba extra, och jag tackar ju inte nej heller för jag behöver lite extra inkomst. Men som tur var så slapp jag jobba extra i Söndags, och det var riktigt skönt. Nu ska jag inte jobba förrän v. 24, lite ledigt behöver jag, men jag kommer vara riktigt ringrostig den veckan.
Jag byter jobb i slutet på v. 26, och eftersom jag behöver "skolas om" i kassan så ska jag extrajobba på torsdag och fredag om jag får tag på chefen på ICA.

PÅ LÖRDAG ÅKER VI TILL BULGARIEN! Jag måste packa, tvätta, packa in lägenheten i lådor och hinna med allt sånt. Det är inte mycket tid kvar, jag är klar med alla lektioner så egentligen behöver jag inte göra något mer men det är fortfarande lite stress över det hela.
Jag måste;
[] tvätta
[] packa ner det mesta, jag ska ta med det hem på torsdag. samt packa till bulgarien för
det kommer jag knappt inte ha tid med innan vi åker.
[] städa undan alla skolgrejer, jag är ju faktiskt klar!
[] se över min ekonomi inför studenten :O
[] hinna extrajobba samtidigt som jag jobbar på BK.
[] ta körkortet !

Bara att sätta igång kanske, ringa hem och se till att allt är okej. Jag måste även få tag på ICA - chefen om jag kan jobba på torsdag och fredag eller om det är helt bortslösad tid att åka hem de dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0