Lördag och söndag

godmorgon, nu har jag sovit 9 timmar djupsömn. Det var välbehövligt men jag har nästan lika ont i fötterna nu som när jag gick och la mig, men det börjar släppa.
Igår jobbade jag över nämligen.. tre timmar, inte så mycket egentligen.. men om man tänker på hur mycket jag skulle jobbat och plussar på det så känns det inte lika lite längre.
Jag började klockan tolv och slutade klockan tolv, fiffigt inte sant ?
Det var bara för att det slutade med ett berg av disk och jag erbjöd mig att stanna en timme extra utöver de två timmarna jag redan fått som övertid.

Jag hade cyckeln som tur var och kom hem halv ett, då jag bara var tvungen att ställa mig i duschen.
Idag är det skitvarmt och jag undrar hur det kommer bli med tanke på att våran uteservering blev kaos igår. Jag kommer säkert få jobba över idag med eftersom att det är en helgdag då många åker hem.
Eftersom jag var sjuk i torsdags och missade sex timmar arbetstid den dagen så har jag faktiskt inget emot att jobba över tre timmar idag också. Idag ska jag ju bara jobba sex och en halv timme, så det skulle jag nog klara av.

I lördags var jag och min pojkvänn ute på årets första fisketur. Det är hans hobby, medans jag tröttnar ganska fort. Men jag rodde massor och fick säkert lite gratis träning för mina svaga armar.
Efter fisketuren började dagen av matintag, först lunch, sen lite godis och fika och därefter middag. Det var längesen jag åt så mycket och min mage fick sig nog en chock, men klarade sig som tur var.

På söndag morgon skulle ändå min pojkvänn och hans kompis åka till linköping för att kolla på landslagsinnebandy. Så jag fick självklart följa med till mjölby, och eftersom det blev lite tidigare än tänkt så lämnade jag mina saker i lägenheten, fixade iordning lite och stack till jobbet. Resten av historien vet ni ju :P

Nu ska jag klunka mitt te, och njuta de få minutrarna jag har ledigt innan jag ska till jobbet för ännu en heldag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0