Skolarbete gör mig sömnig

Det var en kort dag i skolan idag och inställd verkstadstid så jag och en klasskompis gick upp och satte oss en stund. Men tålamodet var kort och vi gick ganska snabbt.
Under tiden hann även en till tjej i klassen komma med massor bullar och chokladwienerbröd ! Men jag stod emot, det är svårt när det inte kostar någoting knappt.

Så när jag kom hem så tänkte jag ju såklart plugga, så fasen heller. Jag satte mig i soffan och försökte läsa igenom EU, men somnade ganska snabbt för jag blev så sjukt trött. Det slutar alltid med att jag accepterar min trötthet och sluter ögonen en stund. Men efter den här gången får det vara nog. Jag somnade säkert en timme, EN TIMME av min dyrbara tid.
Jag har enorma uppgifter kvar av skolarbetet och på något sätt så känns det som om jag aldrig kom någonstands på lovet. Jag måste planera in allt skolarbete på helgerna nu och beta av allting, för annars kommer det här aldrig att gå.

Jag ska pricka av grej för grej, vad jag har kvar att göra.
Projektarbetet; behöver hjälp. Har lämnat in och ska få feedback, jobbtorka.
Samhäll; EU, FN och två länder. EU genomgång IMORGON.
Företagsekonomi; Flera uppgifter, två stora varav en jag GLÖMT BORT. + prov på lagar nästa vecka.
Historia; Uppsats (lämnat in för check) + instunderingsfrågor.
Svenska; redovsisning på bok och författare.
Materialkunskap; ALLT
Smyckesteckning; ALLT, nästan i alla fall.
+ Körkort.

Så, dags att beta av. Jag ska ta det dag för dag, timme för timme och jag kan fan inte ligga och sova på eftermiddagarna !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0