Hemma

Torsdagen började bra, det var helt okej i skolan (trots att det bara var kärnämnen) och jag kände mig på bättringsvägen.
Men när jag väl skulle ha övningskörning på körskolan så blev det jobbigt.
Jag slutade 15.00, och skulle övningsköra vid 16.00, så jag går dit direkt och sätter mig vid datatesten där det är FULLT med elever. Jag sitter där en timme och går sen ut till receptionen.

Men då säger min "ursprungliga" lärare (vi kan kalla honom A) att jag inte ska köra. Han har (på grund av mitt byte av lärare förra veckan, vi kallar honom B) antagit att jag inte vill köra med honom för att jag sa till B att jag tyckte att han förklarade bättre.
Men eftersom att B inte har lika mycket tider som A, så sa jag till receptionisten att jag gärna kör med båda, för mig kvittar det.
Men nu när A tog bort mig från alla hans bokningar (vilket jag tycker är JÄVLIGT fel, eftersom att han inte meddelade detta till mig).
Men som tur var så sa lärare B, som ändå var i närheten att han kunde köra med mig lite senare. Så jag stannade en halvtimme till, och efter fem minuter kommer receptioninsten in och frågar om jag kan stanna en timme till..
VA?! (då har alltså hon dubbelbokat den tiden med lärare B, och jag får gå hem och äta, för att komma tillbaka 17.30 istället).
Vid det här laget är jag ganska irriterad, allt handlar om den där receptionisten och lärare A som bara strular till det.
Men när jag är påväg hem i regnet ringer lärare B och säger att han ändå tänkt köra med mig.
När vi kommer tillbaka till körskolan byter jag till en tredje lärare för att lärare B inte har lika mycket tider som (låt oss kalla honom C).

Nu är jag hemma, för min syster kom till mig igår. Hon ansåg att jag inte var tillräckligt frisk så jag kände efter och ringde till jobbet direkt. Vi åkte tillbaka till Rimforsa och nu sitter jag här, nästan sjukare än i onsdags (igen) och jag orkar inte vara sjuk längre. Jag tror inte jag hade orkat jobba heller, men min hjärna är så inprogrammerad till att vilja jobba att jag känner mig dålig som stannar hemma.
Men jag ska försöka göra skolarbete och bli frisk (för en gångs skull).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0