Hjärtat

God.. eftermiddag, middag, förmiddag?
Idag har det varit ganska roande i skolan, verkstadstiden gick bra och jag lyckades forma en guldblomma ganska okej ändå. Efter två tidigare försök så är man lite extra försiktig.

Till lunch kom en kille i klassen på att vi har betalat för mycket när vi köpt ut våra guldalster. Vi har betalat dagspriset för 24 karats guld, jämfört med 18 karat som vi egentligen ska betala för. Det är en skillnad på ca 25% billigare. Jag ska egentligen ha tillbaka 700 kr, så vi ska kolla upp det där när Rolf kommer tillbaka från semestern.

Och så hade vi ju prov idag också, det blev en total blackout på ett ord och två svårare frågor som ingen tänkt på att öva på (så där blev det fel, totaltfel). Men det är väl bara att le och vara nöjd att resten blev helt okej.
Vi fick våra tillverkningar från glashyttan i Mantorp idag. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt mitt hjärta, det fanns några skavanker här och där..

Jag kom hem för en och en halv timme sen, och har inte gjort något mer sedan dess. Jag började kolla runt bland gamla bekanta på facebook. Och jag tror att jag har kommit till ett förlåtande och förståeende stadie efter 2,5 år med ogillande, svikande, och nästintill hatande känsla gentemot denna person.
Jag tror att alla någongång kommer till det stadiet att man vill veta hur någon man ogillat väldigt länge har det. Jag förstår om inte alla har medkänsla för andra människor, och jag skulle ALDRIG kunna tänka mig att träffa denna person igen. Men jag är självklart nyfiken om han/hon har förändrat sig överhuvudtaget.

Hjärtat- alla har det, alla använder det inte hela tiden. Men jag tror innerligt att man någongång lär sig att använda det även om det inte syns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0