Spara spara spara spara

Phew, det har varit en ganska lång dag idag.
Kom precis på att jag skulle komplettera mitt prov imorgonbitti, suck. Jag får försöka kolla igenom det hela och sen kanske jag kan diskutera mig till ett bättre betyg. Jag vet att det är ett fult trick, men jag är INTE den enda i klassen som använder sig av det. Jag tror nästan att det är min enda chans, haha.

Idag fick jag massor gjort i verkstaden, jag har bara ett (riktigt jobbigt) moment kvar. Och det kanske jag hinner nosa på imorgon, härligt. Jag har gjort några små mål som jag ska försöka genomföra varje vecka, jag ligger nästan tre veckor före den planeringen. Och den har jag gjort med tanke på vad jag tror att jag själv kan prestera. Betyder det att jag har blivit bättre under den tiden vi har haft vikarie, eller underskattar jag bara min egen förmåga?

När jag kom hem hade jag bestämt mig för att ringa till de sommarjobb som jag lämnat CV till.
Jag rinde det jag ville ha först, chefen sa att de troligtvis behövde mer folk i Juli. På sekunden bestämde jag mig för att jobba hela Juni ut på Burger King, då har jag det beslutet avklarat och det känns så UNDERBART SKÖNT!

Jag ringde till två ställen till, det ena stället väntade på ett besked från en av deras anställda om hon kunde jobba i sommar. Så där kan jag inte få svar förrän om 3-4 veckor.

Och det sista stället jag lämnat CV till sa ett blankt nej, de hade redan tillräckligt med helgjobbare som skulle ta över i sommar. Han verkade endå så tråkig att jag inte vill jobba där om jag ska vara riktigt ärlig.

Jag lämnade även ett CV till en annan butik också, men det är en ännu mindre butik och det känns omöjligt att få ett jobb där, jag vet att man inte ska tänka så, men jag hoppade över den butiken.

För att vara på den supersäkra sidan så ringde jag även ett till butiksjobb i Linköping, och de hade ännu inte bestämt sig över vilka som skulle sommarjobba. Så där kan man fortfarande lämna in CV, det värsta är att jag avbröt "the boss" och missade när det skulle vara inlämnat senast. Men jag tänkte lämna in det så fort jag kan, så kanske jag har en chans ändå :)

Jag fick även min lön idag, också en glädjespridare. Jag ska nog göra en budget över min ekonomi, så jag vet vad jag kan förvänta mig. Jag sparar varje månad, hela lönen för att kunna använda den när jag behöver.
Exempelvis; när man ska hitta på någonting, får en oväntad utgift eller liknande. Buffert så att säga.
Den här månaden ska jag nog ta det lite som det kommer, bara slappna av och inte tänka så mycket på pengar.
Jag kanske får tillbaka från skolan ändå, om vi kan bevisa felet som uppstått när vi köpt ut guldet som vi använt.

Glöm inte, spara spara spara. Det ÄR viktigt, även om det inte känns aktuellt - någonsinn, så kommer det att behövas förr eller senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0