vitt smink och svart hår

Missade att skriva igår, satt först och försökte klura ut vad jag skulle vara för något på maskeraden på lördag.
Temat är extremt och det är extremt svårt när man har noll fantasi.
Och så råkade jag glömma min dataladdare som var i skolan för att en klasskompis lånat den..

Men jag googlade på extrema sminkningar, och kändisar.. och VIPS, där hade vi två på direkten.
Frågan är bara hur jag ska presentera min tolkning av temat.. extremt sminkad eller extrem person?

Igår ringde även min chef när jag var i skolan (som tur var var det verkstadstid och då kvittar det om man går ifrån en stund). Han ville bara påminna om personalmöte på lördag (som jag inte hade någon aning om för att jag inte jobbade i helgen). Och när jag kom hem från skolan så glömde jag mobilen i jackfickan, som för övrigt är en väldigt vanlig företeelse. Och eftersom att man lämnar jackan i hallen, och inte har ljudet på mobilen så missar man ibland ett samtal eller två. Den här dagen var det två, plus ett sms.

Som tur var så var det inget viktigt, en arbetsledare från jobbet hade ringt för att påminna om personalmötet på lördag (för det visste ju inte jag, haha). Och så var det pappa som ville diskutera uppsägningspapper för lägenheten.
Det känns helt sjukt, om 85 dagar tar jag studenten, och om nästan tre månader flyttar jag härifrån.

Idag köpte jag vitt smink och svart hårspray, för maskeraden. Men jag har funderat på att "go to the extreme of extreme itself" genom att fixa lins och vita ögonfransar, men jag vill nog inte lägga ut masssor med pengar på en kväll. Jag har ju resten, sminkningen i ansiktet (som är en stor del av den här karaktären) och hårfärgen. Jag har också skaffat kläder som ska passa personen i fråga.

Det ska bli kul med maskerad, undrar hur alla andra kommer se ut :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0