Bästa sommaren på 5 år !

Jag minns förra sommaren, nu när jag läst några av mina gamla inlägg så vill jag bara skratta.
Jag gjorde verkligen ingenting. Och det står ingenting om att jag var med min dåvarande pojkvänn (varför?)
Ja, jag undrar faktiskt. Men jag förstår nog.

I år har jag fan gjort mer än jag gjort på 5 år. Och det är 4 veckor kvar ungefär.
Midsommar tillbringades i Halmstad med mina "Nya" klasskompisar och min nya pojkvänn (Han fick köra)
vi hade lite otur när vi skulle åka.
Vi tänkte, äh, vi kan väl åka lite tidigare, tanka osv. (och det var nog det som räddade en stor del av den dagen)
För när vi väl skulle tanka så startade inte bilen. den bara la av.
Vi fick hjälp av en snubbe med startkablar, vilket inte funkade. Vi försökte rulla och ha oss för att inte stå ivägen. Till slut var jag tvungen att varna de klasskompisar som skulle åka med (för säkerhets skull) men då fick vi hjälp över telefon av min klasskompis pappa som är bilmek, vi rullade igång bilen. Det löste sig och vi hade inte mer problem den dagen (förutom vädret kanske, och att vi råkade köra fel i nässjö, men det var inget jämfört med paniken vi fick när bilen inte startade)

Efter det möttes vi (Jag och min familj) i Mjölby för att rensa frys och kyl.
Min kille åkte hem till sig, jag till mig. Vi åkte på våran semester den 25:e (Ullared, 6:e året i rad. vi fick inte med oss några mobiler den här gången, men vi spenderade mycket mer än förra) Vi åkte från oss vid fem på morgonen. vi var helt slut större delen av resan. jag löste en hel del av mina problem med det jag handlade. Men jag kan inte säga att jag är glad över att jag var den som plockade på mig mest. Mådde nästan dåligt över det ett tag. Sen kom min kille till mig samma kväll.

Den 27:e var det marknad med loppis.
Jag löste alla mina lägenhetsproblem. Jag har nu; ett fungerande glas soffbord (20kr) En jätteläcker byrå (80kr) en tidningshållare och en jättemysig fotölj (20kr) ett vanligt cd-ställ i trä (5kr) tre jättefina plåtburkar (10 kr) och en temugg (10 kr) och en ickefungerande skohylla och en garnvinda för 20 kr, men mamma betalade och man kunde använda skohyllan till hälften, det var nog inte alla delar i. Och HUR kunde jag missa, det nästan viktigaste.
En 28" tv med bänk för 20 kr. Bänken var av trä och benen var ganska dåliga men det löser vi med hjul.
Besök hos sjukan (av personliga skäl, happyness :D) den 1/7
vi åkte till älsklingen den andra för att han skulle tävla den 4:e, Triatlon i Malexander. Deras lag kom fyra och alla var helt slutkörda efterråt. De slapp iaf få en ost som de fått året innan. Nu fick de varsin termos, förutom simmaren Mats som valde en hammare. haha.
 
Den 7:e åkte vi tillbaka till rimforsa igen för att packa osv. för årets Hultsfred. Vi var ganska taggade ändå. Men en stor del försvann när vi inte hittade stället vi skulle vara på. När vi NÄSTAN fick betala 100 kr för parkering trots att vi var funktionärer. Och när vi fick gå med all packning igenom hela campingstället, helt hopplöst.
Och när vi fick städa första dagen, och sen fick reda på senare att vi inte hade det området.
andra städpasset var rena, jag vet inte vad. Då var jag nästan glad över att vi hade det så lätt. Men dagen efter (sista städdagen) var rent åt helvete. vi fick städa bajamajjorna.
Jag höll på att spy tre gånger för att det stank så mycket. Och så blev jag så sur på städledaren.
vi tyckte att vi behövde hjälp med att städa vid bajamajorna, för det var så mycket och så ÄCKLIGT. Men hon vägrade hjälpa till, hon kom dit, kollade så att vi städade och själv städade hon fem meter därifrån. När vi var klara var vi så glada att vi nästan sprang. Jag försökte springa med mina stövlar men det gick inte så bra. Och syrrans kära hellokitty väska gick sönder :/
När vi kom hem ville syrran in till affären en snabbis, då luktade min kille under armarna (varför, det vet jag inte.. ) men det blev en så jobbig reaktion att han nästan grät och skrattade samtidigt. Den sura lukten som fanns runt omkring matställena och där det fanns mycket burkar satt kvar i kläderna. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så tacksam över att jag kan dusha, sova ostört, äta ordentlig mat och få gå på en vattentoa.
Det ända jag är glad över på Hultsfred var andra städdagen (då vi hade ett lätt städpass på en halvtimme) och musiken. Annars var det inte mycket för mig. Och nu ska det ju läggas ner så.. THANK GOD !

två eller tre dagar efter det åkte vi tillbaka till Boxholm och sedan dess har vi varit här.
Vi har varit hos min killes mormor och vi har fiskat. Men det har inte gått så bra för mig. jag är nog ingen fiskare. haha.

Sedan början på vecka 30 har vi varit ensamma i huset. Mamma kom över igår för att kolla boxholmsost stället och hon köpte lite ost. Lukten utanför gav oss nästan tillbakablickar av hultsfred, fy fan.
Men vi har det jättebra. Imorgon ska jag träffa min klasskompis igen, hon som jag har mest kontakt med, vi går till skolan tillsammans osv. Och sen på kvällen/natten ska vi gå på en arrangerad spökvandring.
Det jag inte har gjort i år som jag gjort de flesta andra åren är cloetta. och det kanske blir i år igen, vi får se.
Det andra som väntar är också skänninge marken och möjligtvis Öland, men vi får se.

En sak är säkert, det här är med säkerhet den bästa sommaren på 5 år !
Jag älskar; Familjen, klassen HVG08 och min underbara kille Robin Ydrebrant !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0