Shorts idag var ett BIG nono

Igårkväll hade jag ju besök av en pratglad men ensam lägenhetssökare. Besöket slutade med att jag har chans till ytterligare ett sommarjobb och så är lägenheten klar för att hyras ut till människan som var här.

I morse var det ändå 10 grader och jag tänkte vara lite somrig för en gångs skull. Men tyvärr så sjönk det två grader tills jag skulle gå och jag orkade verkligen inte byta kläder. Som sagt, shorts idag var ett big nono. Det blev kallt, eller ialla fall inte tillräckligt varmt för shorts.

I verkstaden blev jag faktiskt klar med ett smycke, det näst sista man kan göra i kursväg här i Mjölby. Och det blev ett starkt VG som betyg vilket jag självklart är nöjd över. Nu slipper jag tekniskt sett gå till skolan under de timmar som vi har verkstadstid. Men jag ska göra klart det jag aldrig hann klart i silver och de dagarna jag inte känner för att jobba så blir det teoretiska ämnen.

Nu ska jag, som jag alltid har sagt göra skolarbete. Jag har inte riktigt lust än bara. Jag ska beta av det som faktiskt är lättast och forstätta med det jag inte har gjort klart, bara jag gör lite idag så har jag i alla fall kommit nämre mitt mål. Som mamma sa igår; Jag börjar se ljuset i tunneln :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0