Dystra Hockeyfans

Godmorgon, igårkväll blev det ett jobbpass över det vanliga.
Tio minuter innan jag egentligen ska sluta (jag ovetande om detta) kommer en busslast med dystra hockeyfans och de är hungriga.
På lördagkvällarna är vi tre personer till klockan tio, sen sjunker antalet med en person. Men jag var så ovetande om tiden att jag helt enkelt jobbade över.
Efter säkert 40 minuter har vi fått alla att sätta sig ner och äta.. några har börjat gå och de ser nöjda och glada ut.
Då frågar jag "vad är klockan" och får en chock när de säger "halv elva" (OH, MY GOD!) det var nog den ovanligaste ruschen jag varit med om tror jag.

Och något mer ovanligt jag upplevde var ett par som hade ätit klart men hade lämnat det överblivna (skräpet) och jag var tvungen att agera.
"Ursäkta, ska ni inte plocka undan efter er?"
tjejen svarar i princip "vaddå?" och börjar i alla fall plocka undan brickan och säger till sin pojkvän
"hon tycker vi ska plocka undan efter oss"
"Jag tycker att det hör till rent hyfs att plocka undan efter sig"
och hon svarar "du har muggarna där" (som om det verkligen var mitt jobb att plocka undan muggarna åt dem)
varpå jag tittar ganska strängt på killen i detta sällskap och säger
"Jag tycker bara det hör till rent hyfs att man plockar undan efter sig"
"Ja, men vi har ju betalat för att äta här eller hur?"
"Ja, men det funkar ju inte riktigt så här"

Men herreguud! tänk om alla skulle göra så? bara lämna brickor och allt.. det skulle bli kaos, för vi har verkligen inte tid över till att plocka undan efter alla. Det funkar så på vanliga resturanger, men de får dricks!

Trots det är jag väldigt nöjd över min insats på jobbet, det är kul och man träffar mycket glada människor också. Och så fick man sin lönespes, och kvällen blev allt snäppet bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0