Ensam fredagkväll

Varför sitter man ensam på en fredag?
För att man inte tänker tanken på att försöka hitta på något med klassen, och varför blir det så?
Och för att ens pojkvän helt enkelt inte heller kommer på tanken att komma hit, troligtvis match imorgon.

Men då kom jag på en lysande idé - att ringa till mamma och pappa, det är ju så att jag inte bor hemma utan får ringa till mina föräldrar som är en timmes bilfärd bort. Så jag rinde och pratade med mamma lääänge och diskuterade mina små frustrationer eller situationer som uppstått under den senaste veckan.
Och så pratade jag även med syster ett tag för att prata om ullaredsresan som troligtvis blir av på påsklovet för att hon så gärna ville åka dit så fort hon fått körkortet :)

Och VIPS- där var en och en halv timme bortpratat, är inte det underbart när man känner att man inte vill göra skoalrbeten på en fredagkväll trots att man borde för att man har så mycket annat på gång, fullt upp varje helg fram till v.15.

Men man FÅR vara avslappnad och bara skita i skolarbetet när man har spenderat ett helt lov med att försöka beta av dem.
Cred till mig, nu ska jag slötitta lite tv om jag inte får en "nu känner jag verkligen för att få något skolaerbete avklarat- kick"
Vilket känns otroligt omöjligt en ensam fredagkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0