Mejl på tyska

Idag har det varit en väldigt bra dag (sjukmässigt sätt). Jag vaknade och var utvilad, orkade laga ordentlig lunch och middag. Jag har inte haft någon feber alls och jag har fått ett skolarbete inlämnat och ett påbörjat.

Jag fick även betyg på det arbete jag lämnade in igår (historian). Och det var goda nyheter- på TYSKA.
Våran historialärare är även /har varit språklärare i tyska och han älskar det. Så det blev svar på tyska, som tur var kunde jag (med stavfel) lista ut betyget.
Och påtal om min roliga historialärare så kom jag att tänka på hans förkärlek till tyskland och Ryssland (där hans fru kommer ifrån).
När jag kollade på bigbrother förut så fick de som inte klarat av en viss uppgift ett straff - nämligen att fungera som fångar på arbetslägret gulag. Och de fick direktioner på ryska, det hade han haft så roligt åt :P

Jag lämnade även in en uppsats, jag känner nu efteråt att den var lite halvfärdig, men så tänker man alltid. Jag är i skolan för att lära mig och jag får ta det här som en lärdom och övning inför nationella skriftliga som är snart. Imorgon skulle det ändå vara inlämnat och jag hade inte orkat stressa i skolan för att få det klart.

Övningskörning imorgon också, en hel del snö har försvnunnit under de här dagarna - härligt :) Jag hoppas att jag kan sitta fokuserad och att jag lär mig en hel del.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0