Oh happy day :)

Idag har det varit en ovanligt bra dag.
Min syster har äntligen (efter en lång resa) fått sitt körkort, och jag är väldigt glad för hennes skull.
I sommar är det min tur ! och jag måste banne mig klara det innan jag flyttar tillbaka till mamma och pappa.
Vilket bara är 12 skolveckor kvar eller totalt 100 dagar (till studenten)

Och! jag lyckades "löda fast" "korgen" på blomringen som jag har börjat på nu. Det är en stor del av det kursarbete jag gör i verklstaden på guldsmedstekniska linjen som jag går. Nu när jag har klarat av den delen så är det inte så jättemånga svåra uppgifter kvar, visst är det knepiga grejer kvar men det känns som om det värsta är över.

Nästa kursgrej som jag skulle vilja testa att göra är ett colliélås (stavas?) vilket innebär ett finare lås för pärlhalsband i guld. För det verkar simpelt i jämförelse med det jag gör nu.
Så, hoppas det går bra nu med "blomringen" så att jag kan fortsätta med kurserna.

Jag har ett författararbete jag måste få redovisningsklart tills imorgon. Dock vet jag inte hur omfattande det ska vara men, boken läste jag ganska nyligen och informationen om författaren är inte så massivt så dethär ska nog gå. Och så kanske man ska försöka ligga i nu så man slipper massa skolarbete eftersläntandes, för det är så tärande på fokusen på allt annat.

Idag är det ändå en bra dag - 100 dagar kvar till studenten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0