Procrastination

Jag har drabbats av detta fenomen som kallas procrastination. Alla känner igen det, kanske inte med namnet just - men känslan, det verkliga fenomenet och idiotin som uppstår. 
Det handlar om att byta ut högprioritets uppgifter mot lågrprioritetsuppgifter. Som exempelvis; du behöver byta glödlampa, men istället köper du annat. En vecka innan du måste bli klar med massor uppgifter får du för dig att måla rummet, det tar fem dagar. 
Du behöver bli klar med en uppgift om två dagar, och VET att de två dagarna kommer falla bort på grund av annat men ÄNDÅ, ändå likförbannat skriver du gärna hällre tusen blogginlägg trots att du inte har bloggat på fyra månader. 

Thats my problem, jag har en uppgift om kvalitet som är så SJUKT tråkig och läraren är så ambitiös och alla verkar prestera så mycket bättre. För att jag ska kunna steppa upp och visa att jag faktiskt har ansträngt mig är genom den här uppgiften - men den skiter jag i, nästan. 
Nej, jag har inte bloggat på 4 månader. Ja, jag fick för mig att måla rummet och fan så bra det blev.
Funderar på att lägga ner bloggen eller börja om på nytt, men det är heller inget jag vill tappa. Minnen finns uppradat här. 

Jag ska försöka komma igång - igen. Självklart är det mycket med inställning att göra, det kanske inte är så svårt som jag känner utan att jag bara har byggt upp känslan. Uppgiften kan inte vänta, det kan bloggen på den här låga nivån. 
Har diskuterat om onödiga facebookinlägg med släkten - im soo guilty! så därför kan man väl likagärna uppdatera sitt babbel här - så framöver kommer massor facebookförbjuden information hamna HÄR. 

allt för just nu. to de loo. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0